ایمپلنت دیجیتال چیست ؟ (ایمپلنت دیجیتال در کرج + مزایا و قیمت)

ایمپلنت دیجیتال چیست ؟ (ایمپلنت دیجیتال در کرج + مزایا و قیمت)

ایمپلنت دیجیتال چیست ؟ (ایمپلنت دیجیتال در کرج + مزایا و قیمت)

ایمپلنت دیجیتال به روشی گفته می شود که آن در از جدیدترین تکنولوژی کاشت دندان استفاده می شود. در این روش بیمار کمترین درد و ناراحتی را خواهد داشت و طول درمان ایمپلنت دیجیتالی نسبت به ایمپلنت سنتی بسیار آسان تر می باشد. برای انجام ایمپلنت دیجیتالی ابتدا باید متخصص وضعیت فک شما را بررسی کند در صورتی که مشکلی برای انجام این روش نداشته باشید مراحل درمان شما شروع خواهد شد. با ما همراه باشید تا در این مطلب با ایمپلنت دیجیتال بیشتر آشنا شویم.

ایمپلنت دیجیتال دندان چیست ؟

خوشبختانه با پیشرفت در زمینه کاشت دندان و استفاده از جدیدترین تکنولوژِی ها شما می توانید به راحتی و بدون درد ایمپلنت دندان انجام دهید، در جدیدترین روش ایمپلنت (ایمپلنت دیجیتال) دندان بیمار راحت تر و سریعتر به نتیجه دلخواه خود میرسد. از فناوری ها و تکنولوژی های که در ایمپلنت دیجیتال استفاده می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ایمپلنت دیجیتال چیست ؟

قالب گیری دیجیتال _ اسکن دیجیتال در ایمپلنت دندان دیجیتال

قبل از استفاده از قالب گیری دیجیتال، نحوه قالب گیری به این شکل بود که متخصص ایمپلنت خمیر را در دهان بیمار قرار می داد و بیمار باید تا چند دقیقه با دهان باز بو و طعم ناخوشایند خمیر قالب گیری را تحمل کند. در مرحله قالب گیری دیجیتال متخصص ایمپلنت ابتدا با استفاده از اسکنر تصویر های از محل کاشت ایمپلنت آماده می کند. در هنگام قالب گیری می توانید کمی پودر دی اکسید تیتانیوم به دندان ها بپاشید تا اسکن قوسی هر دو فک بهتر انجام شود. اما جدیدا بیشتر قالب گیری های دیجیتال دارای یک نمایشگر هستند که می توان تصویر را روی آن مشاهده کرد.
برای مثال دو نوع سیستم قالب گیری دیجیتال داریم در مورد اول با تنها یک کلیک تصویر های لازم را تهیه می کند و در نهایت باید آنها را کنار هم قرار بدهیم. اما در مورد دوم یعنی lava C.O.S system در نهایت فقط یک تصویر به شما ارئه می دهد که مانند یک ویدیوی زنده ی سه بعدی می باشد.

مطلب پیشنهادی : مزایای اوردنچر چیست ؟

عکس برداری دیجیتالی دندان (جدیدترین روش ایمپلنت)

امروزه با کمک روش عکس برداری دیجیتال می توانید به راحتی عکس ها را تهیه کنید و مانند روش های قبلی دیگر نیازی به گذاشتن فیلم در درون دهان فرد نمی باشد.
استفاده از دوربین داخل دهانی متخصص ایمپلنت با کمک دوربین داخل دهانی به راحتی وضعیت و ساختار دندان ها را با کیفیت و نمایی بزرگ بررسی کند. این دوربین یک چراغ کوچک نیز دارد که با استفاده از ان می توان فضایی داخل دهان را روشن کرد. دوربین کوچک دهانی قابلیت ذخیره سازی تصاویر و فیلم های گرفته شده را دارد و با استفاده از آن می توان به راحتی وضعیت سلامت لثه، پوسیدگی دندان و… را تشخیص داد که تشخیص این موارد قبل از کاشت دندان مهم است.

هزینه دندان مصنوعی ثابت را میتوانید در این مقاله بخوانید .

تکنولوژِی مدل سازی یه بعدی کامپیوتری ایمپلنت به روش دیجیتال

در حین جراحی کاشت دندان می توان از راهنمای جراحی ایمپلنت دیجیتال استفاده کرد، با استفاده از این روش می توان وضعیت استخوان و عصب محل ایمپلنت دندان را بررسی کرد. تکنولوژی مدل سازی سه بعدی می تواند در داشتن برنامه ریزی دقیق در هنگام جراحی به متخصص کمک کند تا هنگام قرار دهی پایه ایمپلنت محل قرارگیری آنرا راحت تر تشخیص بدهد و با کمترین برش در ناحیه لثه این کار انجام دهد.

استفاده از تکنولوژی کد/کم در ایمپلنت دیجیتال دندان

کلمه CAD/CAM مخفف شده عبارت طراحی وساخت به کمک کامپیوتر می باشد. بعد از اتمام کاشت دندان و گذشت مدتی که ایمپلنت به استخوان جوش خورد، نوبت مرحله اباتمنت و نصب روکش بر روی ایمپلنت می باشد. برای ساخت روکش می توان به دو روش این کار را انجام داد. روش اول این است که از روش سنتی استفاده کنید و بعد از قالب گیری روکش را به روش دستی ساخت و یا روش دوم استفاده از کد / کم در این روش قالب گیری دیجیتال انجام شده و تصاویر مانند دیتا های دیجیتالی ذخیره و سپس به دستگاه ارسال می شوند. در سیستم با کمک نرم افزار طراحی سه بعدی با توجه به شرایط ایمپلنت ترمیم مناسب طراحی خواهد شد.
سپس مدل نهایی و در صورت نیاز با تغییرات متخصص به دستگاه تراش دیجیتالی ارسال شده و با کمک دستگاه ترمیم را تراش داده و اماده می شود. این فرایند در عرض یک روز انجام می شود در صورتی که در روش سنتی تا دو هفته این فرایند طول می کشد.

مراحل ایمپلنت دیجیتال

مراحل کاشت دندان ایمپلنت دیجیتال

در همه روش های ایمپلنت اعم از: ایمپلنت معمولی ، ایمپلنت یک روزه، ایمپلنت دیجیتال و… ابتدا شما به یک جلسه حضوری جهت بررسی وضعیت فک و دندان ها نیاز دارد. در این جلسه متخصص ایمپلنت پس از بررسی های لازم متوجه خواهد شد که کدام روش مناسب شما می باشد. اگر فک شما مناسب ایمپلنت دیجیتال بود مراحل کاشت شروع می شود.
کاشت ایمپلنت دیجیتال همانند ایمپلنت معمولی به این شکل است که لثه شما توسط بی حس های موضعی بی حس خواهد شد، سپس به قطر پایه ایمپلنت لثه شما پانچ خواهد شد با این تفاوت که در ایمپلنت دیجیتال شما در ناحیه کمتری حین جراحی احساس درد و خونریزی میکنید ، در محل پانچ شده ایمپلنت قرار می گیرد و بعد تاج روی آن قرار داده می شود.

جراحی ایمپلنت دندان چیست ؟ را میتوانید در این مقاله بخوانید .

مزایای ایمپلنت دیجیتال دندان چیست؟

بعد از کاشت ایمپلنت دندان با هر روش تفاوتی ندارد بیمار باید مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان را رعایت کند تا ایمپلنت موفقی داشته باشید. در روش ایمپلنت دیجیتال به علت روش کاشت آن مراقبت های بعد از بسیار آسان تر خواهد بود. در ادامه مزیت های ایمپلنت دیجیتال را معرفی خواهیم کرد:
• کاشت ایمپلنت دیجیتال به زمان کمتری نیاز دارد.
• بعد از درمان درد بسیار کم و ملایمی احساس خواهید کرد.
• بعد از کاشت ایمپلنت تورم نخواهید داشت و یا بسیار کم است.

• میزان دقت در این روش بسیار بالا است
• افرادی که عرض استخوان کمی دارند نیز می توانند از این روش استفاده کنند.
• همچنین افرادی که ارتفاع استخوان کمی دارند نیز می توانند از این روش استفاده نند.
• کمترین خون ریزی بعد از درمان

قیمت ایمپلنت به روش دیجیتال چقدر است؟

هزینه ایمپلنت دیجیتال نسبت به ایمپلنت سنتی بیشتر است اما تفاوت چندانی ندارند چراکه اگر به مزایای ایمپلنت دیجیتال دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که ایمپلنت دیجیتال از روش های جدید و تخصصی تر استفاده می کند و ارزش هزینه را خواهد داشت. در ادامه به چند مور از عوامل تاثیر گذار برایمپلنت دیجیتال اشاره خواهیم کرد:
• در این روش متخصص دارای تخصص و مهارت بیشتری خواهد بود.
• برند و جنس ایمپلنتی که مورد استفاده قرار می گیرد.
• استفاده از تجهیزات ودستگاه های پیشرفته تر.
• استفاده از جدید ترین روش های کاشت دندان

ایمپلنت دیجیتال و قالب گیری دیجیتال توسط دکتر متخصص ایمپلنتلوژیست در کلینیک دکتر نیکنام جهانفر امکان پذیر میباشد . برای اطلاع از قیمت ها و مشاوره میتوانید با ما تماس بگیرید .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.