ایمپلنت فوری چیست؟(مزایا و عوارض ایمپلنت یک روزه)

ایمپلنت فوری چیست؟(مزایا و عوارض ایمپلنت یک روزه)

ایمپلنت فوری چیست؟(مزایا و عوارض ایمپلنت یک روزه)

ممکن است برای شما هم سوال باشد که آیا ایمپلنت دندان یک روزه امکان پذیر است؟ آیا برای انجام ایمپلنت فوری باید شرایط خاصی داشته باشیم؟ با ما همراه باشید در این مطلب شرایط انجام ایمپلنت یک روزه دندان را بررسی خواهیم کرد.

ایمپلنت فوری چیست ؟

ایمپلنت یک روزه یا ایمپلنت فوری به روشی گفته می شود که تمام مراحل کاشت دندان در یک جلسه انجام می شود. منظور از تمام مراحل کاشت شکاف لثه و استخوان، جایگذاری اباتمنت، نصب تاج دندانی و غیره می باشد. از مزیت های این روش کاهش تعداد جلسات کاشت ایمپلنت می باشد و در یک جلسه تمام مراحل کاشت دندان انجام می شود. اگر می خواهید از روش ایمپلنت فوری استفاده کنید و نگران کیفیت و دوام آن هستید باید اشاره کنیم که در این روش تنها موردی که متفاوت است مدت زمان کاشت دندان است، در غیر اینصورت کیفیت و ماندگاری ایمپلنت فوری هم مانند ایمپلنت های عادی می باشد و هیچ تفاوتی ندارد.

مطلب پیشنهادی : دندان مصنوعی ثابت را در این مقاله از کلینیک دکتر نیکنام جهانفر بخوانید .

شرایط کاشت ایمپلنت یک روزه

بیشتر افراد به دلیل مشغله های کاری خیلی وقت آزاد ندارند، و در این میان باید برای دندانپزشکی هم وقت ازاد کنند و یا افرادی که نگران نمایان شدن جای خالی دندان خود حین لبخند زدن یا صحبت کردن هستند ، قطعا این افراد به دنبال ایمپلنت دندان یک روزه و فوری هستند تا در سریعترین زمان ممکن دندان از دست رفته خود را برگردانند. د برای انجام این کار شما باید ابتدا توسط متخصص ایمپلنت در کرج معاینه شود تا متخصص مطمئن شود که آیا شما در شرایطی هستید که ایمپلنت یک روزه انجام دهید یا خیر.افراد ایده ال برای کاشت ایمپلنت فوری باید دارای استخوان فک محکمی باشد تا بتواند نتیجه مطلوبی بگیرد در غیر صورت کاشت دندان با مشکل و یا شکستگی مواجه خواهد شد.

ایمپلنت فوری چیست ؟

قیمت ایمپلنت فوری در کرج

در این روش از تکنیک های مدرن پزشکی و تکنولوژی های دیجیتال (ایمپلنت دیجیتال)استفاده می شود، که باعث می شود فرد یک ایمپلنت موفق و طبیعی داشته باشد. به همین خاطر ایمپلنت های یک روزه محبوبیت زیادی میان مردم پیدا کرده است.
قیمت ایمپلنت فوری به موارد زیادی بستگی دارد که میتوان این هزینه را از 7 تا 16 میلیون تومان تخمین زد . ابتدا شما باید در جلسه معاینه شرکت کنید تا با توجه به وضعیت دندان و فک شما متخصص هزینه نهایی را به شما اعلام کند. اما از مواردی که بر روی هزینه ایمپلنت تاثیر گذار است می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• جنس ایمپلنت دندان
• تعداد دندان های که نیاز به ایمپلنت دارد
• متخصص ایمپلنتی که انتخاب می کنید (با توجه به سابقه و تخصص دندانپزشک)
• کشور سازنده ایمپلنت
• مدت زمان کاشت ایمپلنت دندان
• و….

قیمت ایمپلنت فوری (یک روزه) تفاوت چندانی با ایمپلنت معمولی ندارد و تنها تفاوت آنها در مدت زمان قراردهی ایمپلنت میباشد،برای اطلاع از هزینه ایمپلنت دندان در کرج این مقاله را بخوانید .

مراحل ایمپلنت فوری

مراحل ایمپلنت یک روزه و ایمپلنت عادی تنها یک تفاوت دارند، ایمپلنت یک روزه تمام مراحل در یک روز انجام می شود اما ایمپلنت های عادی ممکن است در چند جلسه انجام شود. فردی که متقاضی انجام ایمپلنت یک روزه می باشد ابتدا باید اگر سابقه بیماری خاصی داشته آن را همراه با سوابق پزشکی به متخصص ارائه دهد. متخصص ایمپلنت ابتدا وضعیت دندان های شما را با کمک تکنولوژی های دیجیتال بررسی می کند، در این معاینه ها اگر فک شما تراکم کافی را نداشته باشد و یا شما دچار تحلیل لثه شده اید متخصص متوجه خواهد شد و شاید در روند کاشت شما تاثیر گذار باشد. چراکه باید ابتدا تحلیل لثه درمان شود سپس کاشت ایمپلنت را انجام دهید.

اما اگر مشکلی وجود نداشت باید فرایند کاشت دندان را شروع کنید. ابتدا ناحیه مورد نظر بی حس شده و سپس توسط متخصص شکافته می شود. در مرحله دوم ریشه ایمپلنت در داخل فک شما قرار می گیرد و تاج دندانی بر روی آن قرار می گیر. این تاج به صورت موقت رویه پایه ایمپلنت قرار داده می شود چراکه برای پیوند کامل بین استخوان فک و پایه ایمپلنت به یک تا سه ماه زمان نیاز داریم. و بعد از پیوند کامل پایه ایمپلنت تاج مناسب تری بر روی آن قرار می گیرد.

مراحل ایمپلنت فوری

مزایای ایمپلنت فوری چیست ؟

کاشت فوری و یا ایمپلنت یک روزه دندان مانند بقیه روش ها دارای مزایا و معایب خاص خودش می باشد. هرچند که این روش تفاوت چندانی با ایمپلنت عادی ندارد و فقط فرایند کاشت باعث تفاوت آنها شده است. در ادامه با مزایا و معایب ایمپلنت فوری آشنا خواهیم شد.

  • سرعت بیشتر، نیازی نیست تعداد جلسات زیادی را به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید و در یک جلسه فرایند کاشت دندان انجام خواهد شد.
  • یا کمک ایمپلنت یک روزه به روش دیجیتال کمترین میزان درد را خواهید داشت.
  • در روش ایمپلنت سنتی متخصص مجبور می شود چندین بار لثه را باز و بسته کند به همین .دلیل استخوان فک ممکن است تحلیل برود، اما در ایمپلنت یک روز چنین چیزی وجود ندارد.
  • در روش ایمپلنت سنتی معمولا چند بار در بافت استخوان شکاف ایجاد می کنند اما در روش ایمپلنت یک روزه نیازی به این کار نیست.
  • یکی از معایب ایمپلنت سنتی داشتن خونریزی است که باید هر 8 ساعت پانسمان را عوض کنید، اما در روش ایمپلنت یک روزه چونکه جراحی برای ایجاد سوراخ در فک صورت نمی گیرد دچار خونریزی نخواهید شد.

عوارض ایمپلنت فوری

  • همه افراد کاندیدای ایمپلنت فوری نیستند ، تنها افرادی شرایط کاشت ایمپلنت یک روزه را دارند که تراکم استخوان قوی و محکم برای جایگذاری ایمپلنت داشته باشند.زیرا اگر فرد تراکم استخوان مطلوب را نداشته باشد ممکن است بعد از مدتی ایمپلنت در فک جا به جا یا لق شود .
  • این روش درمانی نسبت به ایمپلنت معمولی از ماندگاری کمتری برخودار میباشد زیرا اگر کاشت ایمپلنت به طور دقیق و تخصصی انجام نگیرید با کوچیکترین آسیب دچار شسکستگی خواهد شد .

عوارض ایمپلنت فوری

مراقبت های بعد از ایمپلنت فوری

بعد از کاشت دندان چه به صورت یک روزه و چه به صورت سنتی شما باید مراقبت های ایمپلنت دندان را شروع کنید، میزان مراقبت و اهمیت شما بعد از کاشت ایمپلنت باعث ماندگاری و دوام بیشتر آنها می شود. این موارد بسیار مهم هستند و حتما متخصص آنها را به شما گوش زد خواهد کرد، در ادامه به چند مورد از مراقبت های بعد از کاشت ایمپلنت اشاره خواهیم کرد:
• خوردن غذا های نرم
• نشکستن مواد غذایی با دندان مانند پسته، گردو
• خودداری از کشیدن سیگار
• خودداری از خوردن مشروبات الکلی
• تحریک نکردن ایمپلنت دندان با زبان
• استفاده نکردن از مسواک های زبر و فشار دادن آن به روی دندان

تفاوت ایمپلنت یک روزه و ایمپلنت معمولی

ایمپلنت یک روزه و معمولی هر کدام مزایا و متقاضیان خاص خود را دارند، همانطور که قبلا گفتیم این دو روش تفاوت چندانی ندارند و تنها تفاوت آنها در زمان کاشت ایمپلنت است. ایمپلنت یک روزه همانطور که از نامش پیداست در طی یک روز انجام خواهد شد، اما ایمپلنت معمولی طی چند جلسه انجام می شود.
ایمپلنت های یک روزه بیشتر برای افرادی که از راه دور مراجعه می کنند و یا افرادی که مشغله کاری زیادی دارند مناسب است. و گرنه این دو روش هیچ تفاوتی در ماندگاری و کیفیت با هم ندارند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.