از لثه های خود مراقبت کنید

همه چیز درباره آن
جراحی لثه

جراحی لثه چیست ؟

جراحی لثه یا به بیان بهتر، مجموعه جراحی­های لثه شامل جراحی­هایی هستند که پریودنتیست (متخصص بیماری لثه) برای ترمیم و تقویت بافت لثه انجام می­دهد.

جراحی لثه در کرج، در کلینیک دکتر نیکنام جهانفر به صورت تخصصی انجام می­شود. جراحی­های متفاوتی برای لثه در این کلینیک انجام می­شود که در اینجا هر یک به صورت مختصر توضیح داده می­شود:

جراحی فلپ پریودنتال

پاکت­ها، فضایی بین دندان و لثه هستند که به دلیل تکثیر بی­رویه باکتری­ها در دهان ایجاد می­شوند و می­توانند به لثه و دندان آسیب بزنند. جراحی فلپ پریودنتال راهکار مقابله با این پاکت­ها می­باشد.

چرا جراحی فلپ پریودنتال لازم است؟

این جراحی نسبتا ساده و کوتاه در پیشگیری از وخامت وضعیت لثه بسیار موثر می­باشد. در صورت عدم انجام جراحی فلپ پریودنتال، ممکن است بیمار به جراحی­های سخت­تری همچون پیوند استخوان نیاز پیدا کند.

این جراحی در کلینیک تخصصی دکتر نیکنام جهانفر در طی مدت کوتاهی انجام خواهد شد.  اگر تغییری در خط لثه خود احساس می­کنید بهتر است همین حالا با کلینیک دکتر جوانفر تماس بگیرید.

جراحی لیفت لثه

هنگامی که به دلایل مختلف نظیر پسروی لثه، خط لثه یک فرد بخش زیادی از دندان را پوشانده باشد، جراحی لیفت لثه با تحریک بافت لثه این مشکل را برطرف می­کند.. در کلینیک دکتر نیکنام جهانفر، این جراحی توسط تیم مجرب ایشان اجرا می­گردد.

چرا جراحی لیفت لثه لازم است؟

در آینه لبخند بزنید و اگر از زیبایی لبخندتان احساس نارضایتی داشتید، لیفت لثه می‌تواند به شما کمک کند تا لبخندی زیباتر داشته باشید. انجام جراحی لیفت لثه در کرج و در کلینیک دکتر جهانفر زمانی بیشتر از 2 ساعت را از شما نخواهد گرفت. پس اگر نیاز به این جراحی دارید، با کلینیک دکتر جهانفر تماس بگیرید.

جراحی پیوند استخوان

هنگامی که اندازه و استقامت استخوان فک برای تحمل ایمپلنت کافی نباشد، با اضافه کردن پودر استخوان و انجام جراحی پیوند استخوان می­توان فک را تقویت نمود.

چرا جراحی پیوند استخوان لازم است؟

اگر پزشک شما تشخیص بدهد که استخوان فک مقاومت لازم را ندارد، انجام عمل کاشت ایمپلنت در استخوان فک تا قبل از ترمیم این استخوان ممکن نیست. پس اگر قصد کاشت ایمپلنت دارید، در صورت لزوم ابتدا باید با انجام پیوند استخوان، فک را تقویت کنید.

جراحی افزایش طول تاج دندان

هدف از این جراحی، افزایش طول بخش قابل رویت دندان (تاج) است. طی فرایند جراحی افزایش طول تاج دندان، مقداری از بافت لثه توسط پزشک برداشته می­شود تا طول تاج دندان بیشتر شود.

این جراحی به دو صورت انجام می­شود. نوع اول، روش سنتی است که با تیغ جراحی، لثه شکافته می­شود. این روش دوره نقاهت و درد و عوارض بیشتری به همراه دارد. نوع دوم، جراحی به کمک لیزر است که بافت لثه را به کمک اشعه لیزر اصلاح می­کند. روش دوم، درد و عوارض کمتری دارد و سریع­تر از روش اول انجام می­شود.

این جراحی به دو هدف انجام می­پذیرد:

الف : جراحی افزایش طول تاج زیبایی

این جراحی برای اصلاح خط لبخند و ایجاد یک خط لثه منظم برای بیمار انجام می­شود که در زیبایی لبخند فرد تاثیر به سزایی دارد.

الف : جراحی افزایش طول تاج درمانی

هنگامی که جراحت دندان به هر دلیلی، ضربه یا بیماری لثه­ای، مربوط به نقطه­ای زیر بافت لثه باشد، یعنی دندان زیر بافت لثه آسیب دیده باشد، برای انجام مراحل درمانی لازم است بافت لثه برداشته شود تا دسترسی دندان­پزشک به نقطه آسیب دیده فراهم گردد. در چنین مواقعی نیز جراحی افزایش طول تاج انجام می­شود که مشخصا، یک جراحی درمانی به حساب می­آید.

جراحی سینوس لیفت

هدف از انجام این جراحی، تقویت استخوان فک برای کاشت ایمپلنت است. در این جراحی، سینوس به سمت بالا لیفت می­شود و فضایی که با لیفت ایجاد شده، توسط پودر استخوان پر می­گردد تا ضخامت استخوان و به تبع، استحکام آن افزایش یابد. جراحی سینوس لیفت هم به دو صورت انجام می­گیرد: باز و بسته

جراحی سینوس لیف بسته

جراحی سینوس بسته، هنگامی که ضخامت استخوان خیلی کم باشد مورد استفاده قرار می­گیرد و از طریق یک مجرا زیر فک انجام می­شود. هزینه و عوارض این حالت نسبت به حالت باز کمتر است اما زمانی کاربرد دارد که ضخامت استخوان به کمتر از 2 میلی­متر رسیده باشد.

جراحی سینوس لیفت باز

جراحی سینوس لیفت باز، عوارض جانبی و درد بیشتری دارد اما می­تواند به هر مقداری که لازم است، به ضخامت استخوان فک اضافه کند. هم­چنین، این امکان وجود دارد که در حین جراحی سینوس لیفت باز، کاشت ایمپلنت نیز انجام شود.

اگرچه که انجام هر یک از جراحی¬های لثه منجر به تحمل درد و عوارض اندکی خواهند بود اما با مراجعه به کلینیک دکتر نیکنام جهانفر، به قول معروف «کار را به کاردان سپرده¬اید» و از انجام جراحی خود به بهترین نحو مطمئن خواهید بود. در تمام موارد بالا دیدیم که جراحی لثه در هر نوع آن ضروری است. پس بهتر است وقت را هدر ندهید و همین الان با شماره 02632265775 تماس بگیرید.

هزینه جراحی لثه

در جدول زیر، هزینه جراحی­ های مربوط به لثه در کلینیک تخصصی دکتر نیکنام جهانفر قابل مشاهده است.

قیمت جراحی لثه

خیر. در صورت رعایت بهداشت دهان، این بیماری­ها بعد از جراحی رفع می­شوند.

در هنگام جراحی به دلیل تزریق بی­حسی دردی احساس نمی­شود اما با از بین رفتن اثر بی­حسی، بستگی به نوع جراحی اندکی درد قابل انتظار می­باشد.

بعد از گذشت 24 ساعت، مسواک زدن توصیه می­شود اما بهتر است آرام و با احتیاط انجام شود.

معمولا دو هفته بعد از جراحی لثه و سه ماه بعد از پیوند استخوان، دوره نقاهت به اتمام می­رسد.

عمدتا برای این جراحی از بخیه قابل جذب استفاده می­شود؛ اما در صورت استفاده از بخیه معمولی، بخیه­ها حدود یک هفته بعد از جراحی باید کشیده شوند