عمر ایمپلنت دندان (ماندگاری ایمپلنت دندان چقدر است؟)

عمر ایمپلنت دندان (ماندگاری ایمپلنت دندان چقدر است؟)

عمر ایمپلنت دندان (ماندگاری ایمپلنت دندان چقدر است؟)

طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است ؟

اگر نگران این هستید که وقتی می خندید یا لبخند میزنید دیگران در مورد دندان از دست رفته شما چه حسی دارند؟ اگر یک یا چند دندان از دست رفته دارید، هیچ درمان دندانی موثر تر از ایمپلنت دندان (کاشت دندان) نیست. جایگزین هایی مانند دندان مصنوعی و بریج در مقایسه با ایمپلنت دندان به سرعت قدیمی می شوند. با این حال، ممکن است برایتان سوال باشد که ایمپلنت های دندانی چقدر دوام می آورند ؟

نگران این موضوع نباشید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد طول عمر ایمپلنت های دندانی اطلاعاتی به دست آوریم.

با رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت کردن از دندان ها، ایمپلنت های دندانی شما می توانند تا مادام العمر دوام بیاورند. با این حال ، عوامل خاصی وجود دارد که می تواند بر دوام آنها تأثیر گذار باشد. پس از بررسی این مقاله، متوجه خواهید شد که ایمپلنت ها
نیز می توانند مادام العمر باشند و این تنها به مراقبت های شما بستگی دارد.

مطلب پیشنهادی : اوردنچر چیست و تفاوت اوردنچر با ایمپلنت را در مقاله بخوانید.

آشنایی با قطعات ایمپلنت دندان

قبل از اینکه به مدت زمان ماندگاری ایمپلنت های دندانی بپردازیم، بهتر است که با اجزای ایمپلنت آشنا شویم ایمپلنت دندان از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

ایمپلنت : این قسمت از ایمپلنت دندانی ک پایه تیتانیومی می باشد که با انجام جراحی های لازم در استخوان فک قرار می گیرد، هدف از قرار دادن ایمپلنت این است که به عنوان ریشه تاج عمل کند.
اباتمنت : این قسمت به ایمپلنت دندانی متصل می شود تا کمک کند که تاج را در جای خود نگه دارد. اباتمنت معموالا یک میخ فلزی میباشد.
تاج : این قسمت جنسی مانند سرامیک دارد که به اباتمنت متصل می شود و مانند یک دندان طبیعی عمل می کند. و ظاهر آن نیز همانند دندان های طبیعی است که کسی متوجه تفاوت آن با دندان های خود نمی شود. در حالت عادی قسمت های که بیشتر در
معرض خطر هستند تاج و اباتمنت می باشد.

مطلب مرتبط :در این مقاله از کلینیک دکتر نیکنام جهانفر ایمپلنت دندان چیست را به طور مفصل بررسی کرده ایم .

آشنایی با قطعات ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی معمولا چه مدت دوام می آورند؟

در صورتی که فرد متقاضی ایمپلنت به طور کامل بهداشت دهان و دندان خود را با مرتب مسواک و نخ دندان زدن رعایت کند، و علاوه بر آن هر سال (و یا مدت زمانی که متخصص  برای معاینه مجدد تعیین می کند ) یکبار برای معاینات مجدد و تمیز کردن معمولا به متخصص ایمپلنتولوژیست در کرج مراجعه کند، ایمپلنت دندان توانایی ماندگاری مادام العمر را دارد.
معمولا 10 تا 15 سال دوام خواهد آورد تا زمانی که به دلیل ساییدگی قسمت تاج ایمپلنت دندان به طور متوسط تعویض داشته باشد. اما به همراه مراقبت عالی از بهداشت دندان می تواند به افزایش طول عمر تاج ایمپلنت دندان بیشتر از 15 سال کمک کند.

ایمپلنت های دندانی معمولا چه مدت دوام می آورند؟

عوامل تاثیر گذار بر ماندگاری ایمپلنت چیست ؟

در عمر ایمپلنت دندان سه عامل بسیار تاثیر گذار است، و حتی می توان گفت با رعایت کردن این سه مورد ایمپلنت دندان شما مادام العمر خواهد بود.

مورد اول مراجعه به یک متخصص ایمپلنت حرفه ای و کاربلد می باشد، چرا این مورد مهم است؟ اگر متخصص شما کاربلد و حرفه ای باشد ابتدا وضعیت فک و لثه شما را بررسی خواهد کرد و مطمئن می شود که موردی بر روند درمان شما تاثیر نخواهد گذاشت و یا اگر متوجه شود که مواردی وجود دارد که بر روند درمان تاثیر می گذرد آن را درمان خواهد
کرد سپس برای ایمپلنت دندان اقدام خواهد کرد. ممکن است به یک متخصص مراجعه کنید که در هنگام جراحی دچار یک اشتباه شود، و یا از برند های مرغوب استفاده نکند در چنین شرایطی ایمپلنت دندان شما ماندگاری نخواهد داشت.

مورد دوم که باید رعایت کنید بهداشت دهان و دندان است، با نگهداری صحیح از ایمپلنت با کمک نخ دندان، مسواک زدن و انجام معاینات منظم سالانه،عمر تاج معمولا 10 تا 15 سال می باشد. رعایت بهداشت عالی ایمپلنت های دندانی می توانند تا بی نهایت دوام بیاورند. با این حال، عمر دندان شما می تواند طول عمر تاج را نیز افزایش دهد.

مورد دیگری که بر طول عمر ایمپلنت تاثیر گذار است محل ایمپلنت دندان می باشد. افرادی که در انتهای دهان ، دندان از دست رفته دارند و ایمپلنت در انتهای دهان قرار می گیرد تحت فشار بیشتری است چرا که با جویدن غذا تحت فشار قرار می گیرند، که این مورد می تواند باعث شود ایمپلنت های انتهایی سریعتر از ایمپلنت های جلویی سایش پیدا کنند.

مطلب مرتبط : روش جدید کاشت دندان چیست ؟

مقایسه ایمپلنت های دندانی با سایر گزینه های جایگزین دندان

ایمپلنت ها برای درمان دائمی دندان های از دست رفته طراحی شده است و به استاندارد جایگزینی دندان برای اکثر روش های دندانپزشکی تبدیل میشود. برخلاف پروتزهای مصنوعی دندان، ایمپلنت های دندانی می توانند هم مانند دندان های طبیعی فرد برای گاز گرفتن و جویدن خوراکی ها بدون دردسر و درد عمل کنند. همچنین،از آنجایی که ایمپلنت دندانی به استخوان فک فرد متصل خواهد شد، دچار پوسیدگی نمی شود و یا به دندان های مجاور فشار وارد نمیکند.برای اطلاع از هزینه ایمپلنت دندان پیشنهاد میشود این مقاله را بخوانید .

 

مقایسه ایمپلنت های دندانی با سایر گزینه های جایگزین دندان

چه عاملی می تواند باعث شکست ایمپلنت های دندانی شود؟

جدا از موارد قبلی که برای مادام العمر کردن ایمپلنت ها باید رعایت کنید، مواردی هستند که باعث شکست ایمپلنت دندان ها و یا باعث موفق نشدن ایمپلنت دندان می شود. حال سوال اینجاست که چه عواملی باعث شکست ایمپلنت ها می شود ؟

عواملی مانند سرطان، دیابت، پریودنتال (عدم رعایت بهداشت دهان و دندان باعث بیماری لثه به اسم پریودنتال خواهد شد که باعث تحلیل لثه فرد ممانعت از جراحی ایمپلنت میشود ) … خطر شکست ایمپلنت را افزایش خواهد داد.
برای جلوگیری از شکست ایمپلنت و به وجود امدن مشکل، متخصص ایمپلنت ابتدا باید وضعیت لثه و دهان شما را بررسی کند تا متوجه شود که آیا فک فرد تراکم کافی را برا ایمپلنت دندان دارد؟ و علاوه بر آن فرد متقاضی اگر دچار بیماری خاصی هستند و
تحت درمان باید آن را با متخصص ایمپلنت خود در میان بگذارد. تا مطمئن شویم که این بیماری بر روند ایمپلنت دندان تاثیر منفی نخواهد گذاشت و روند ایمپلنت دندان با موفیقت پیش خواهد رفت.

آیا به ایمپلنت دندان فکر می کنید؟

اگر شما هم دندان از دست رفته دارید و به فکر بهترین جایگزین برای آن هستید، ایمپلنت های دندانی بهترین جایگزین خواهند بود.
البته به شرطی که به یک متخصص مجرب مراجعه کنید. انتخاب یک متخصص ایمپلنت خوب بسیار در موفق بودن درمان شما تاثیرگذار خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.