لیفت لثه چیست؟(کانتورینگ لثه + هزینه لیفت لثه)

لیفت لثه چیست؟(کانتورینگ لثه + هزینه لیفت لثه)

لیفت لثه چیست؟(کانتورینگ لثه + هزینه لیفت لثه)

اگر در ارتباطات روزمره خود به افراد مختلف حین لبخند زدن کمی توجه کرده باشید، متوجه خواهید شد که هر فردی در هنگام خندیدن، بخشی از لثه‌هایش در معرض دید قرار می‌گیرد. اندازه این بخش از لثه که حین لبخند زدن نمایان می‌شود، برای هر شخص متفاوت است. ممکن است شخصی بخش زیادی از لثه‌اش حین لبخند زدن دیده شود در حالی که برای دیگری، این بخش کمتر و کوتاه‌تر باشد. حال اگر شخصی از این قسمت لثه‌اش که حین لبخند زدن دیده می‌شود راضی نباشد، آیا می‌تواند کاری برای خودش انجام بدهد؟
پاسخ مثبت است. جراحی لیفت لثه اینجاست تا مشکل را حل کند؛ اما لیفت لثه چیست و چه چیزی باید در مورد آن بدانیم؟ در ادامه در این مورد صحبت خواهیم کرد.

جراحی لیفت لثه چیست ؟

جراحی لیفت لثه، کانتورینگ لثه یا جِنجیوپلاستی، یک عمل جراحی است که به اصلاح خط لبخند و تغییر در شکل لثه منجر می‌شود. در این جراحی که به دو روش سنتی و لیزر انجام می گردد، بخشی از لثه بیمار از روی دندان او برداشته شده یا بخشی از لثه به بخش موجود پیوند زده می‌شود. جراحی لیفت لثه یک عمل سرپایی و نسبتا سریع است و یکی از عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود؛ اگرچه در برخی موارد کاربرد پزشکی هم دارد.

جراحی لیفت لثه چیست ؟

چه کسانی کاندید لیفت لثه هستند؟

جراحی لیفت لثه برای هر کسی که احساس می‌کند لبخندش به اندازه کافی زیبا نیست و لثه‌های خود را مقصر این زیبا نبودن می‌داند، مناسب است. در آینه لبخند بزنید و اگر احساس نارضایتی داشتید، لیفت لثه در کرج توسط متخصص پریودنتیست می‌تواند به شما کمک کند.
لیفت لثه برای درمان این موارد پاسخی مناسب است:
– زمانی که شکل استخوان فک نامناسب باشد.
– زمانی که لب بالایی فرد کوتاه باشد.
– زمانی که بافت لثه، سطح دندان را پوشانده باشد.
البته برای انجام این عمل، لازم است که مطمئن شوید به هیچ بیماری لثه‌ای مبتلا نیستید. هم‌چنین به دلیل استفاده از داروهای بی‌حسی یا بی‌هوشی، نباید نسبت به بی‌حسی و بی‌هوشی حساسیت داشته باشید.
باید توجه داشته باشید که در صورت استحکام کم ریشه‌های دندان، لیفت لثه می‌تواند برای شما خطرساز باشد؛ زیرا عمل جراحی لیفت لثه باعث می‌شود بخش بیشتری از دندان شما در معرض نمایش قرار بگیرد و به تبع آن بخش بیشتری نیز در معرض خطر قرار خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی:اگر قصد ایمچلنت دندان توسط متخصص ایمپلنت در کرج رادارید این مقاله از کلینیک دکتر نیکنام جهانفر را بخوانید.

مراحل جراحی  لیفت لثه

حال که می‌دانیم لیفت لثه چیست و برای چه کسانی مناسب است، به بررسی مراحل آن می‌پردازیم:
پیش از هر چیز، وضعیت فک و دندان‌های فرد مورد بررسی قرار می‌گیرد و استحکام ریشه دندان‌ها سنجیده می‌شود. سلامت لثه یکی دیگر از پیش‌شرط‌های شروع جراحی است. در مرحله بعد، طولی از لثه که قرار است جراحی بشود اندازه‌گیری می‌گردد. در اغلب موارد، این طول بیشتر از ۲ میلی متر نخواهد بود.
سپس متخصص جراح لثه به کمک داروی بی‌حسی، لثه فرد را بی‌حس می‌کند. با توجه به این که در حین جراحی گاهی نیاز است بیمار لبخند بزند، بی حسی به سقف دهان او تزریق می‌شود تا بیمار توانایی لبخند زدن را از دست ندهد. حال به یکی از دو روش زیر، جراحی لیفت لثه ادامه می‌یابد:

جراحی لیفت لثه با تیغ جراحی :

در این روش، بخشی از لثه فرد به کمک تیغ جراحی برداشته می‌شود تا سطح بیشتری از دندان قابل رویت باشد. لثه در حین عمل به کمک بخیه ثابت نگه داشته می‌شود. در صورتی که طول دندان زیاد (و طول لثه کم) باشد و جراحی برای کاهش طول دندان انجام شود، مقداری از سطح دندان به کمک پیوند بافت لثه پوشانده می‌شود. بافت پیوندی لثه را معمولا از کام دهان می‌گیرند.

جراحی لیفت لثه با لیزر:

پس از بی حس کردن لثه، می‌توان به جای استفاده از تیغ، از لیزر بافت نرم استفاده کرده و خط لثه را جابه‌جا کرد. استفاده از لیزر، سرعت فرآیند جراحی لیفت لثه را افزایش می‌دهد. هم‌چنین به دلیل عدم استفاده از تیغ جراحی، استفاده از روش اول خونریزی بیشتری نسبت به این روش، یعنی جراحی با لیزر، در پی دارد و مراحل بهبودی آن نیز دیر‌تر انجام می‌شود. جراحی لیفت لثه در کل بدون درد است اما با از بین رفتن بی‌حسی، ممکن است درد توسط بیمار محسوس باشد.

مطلب پیسنهادی : ایمپلنت یک روزه چیست ؟

مراحل جراحی لیفت لثه

مزایای لیفت لثه

مانند تمام عمل‌های جراحی، جراحی لیفت لثه هم دارای مزایا و معایبی است که دانستن آنها برای افراد متقاضی این جراحی لازم است. ویژگی‌های مثبتی در این جراحی وجود دارد که برخی از آنها را در ادامه می‌خوانید:
– خط لبخند فرد اصلاح می‌شود و در نتیجه، اعتماد به نفس فرد افزایش می‌یابد.
– این عمل زمان زیادی نمی‌برد و در یک جلسه دو تا سه ساعته قابل انجام است.
– برای برخی از بیماری‌های لثه، این جراحی کاربرد درمانی دارد و جلوی پیشرفت بیماری را می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی : اوردنچر چیست؟

معایب لیفت لثه

با وجود مزایایی که برای لیفت لثه برشمردیم، این عمل شامل یک سری خطرات و معایب هم هست. از عوارض لیفت لثه میتوان رخ دادن یا عدم رخ دادن هر یک از این خطرات تا حدودی وابسته به تجربه و عملکرد دندان‌پزشک باشد؛ اما سوای کیفیت کار دندان‌پزشک، مشکلاتی نظیر پوسیدگی زودهنگام دندان‌ها، رکود یا بازگشت لثه به حالت نخست ممکن است برای بیمار رخ بدهد.

مزایا لیفت لثه

هزینه لیفت لثه

حالا که با جراحی لیفت لثه آشنا شدیم و مزایا و معایب آن را بررسی کردیم، بهتر است راجع به یکی از فاکتور های اصلی صحبت کنیم که همان هزینه این عمل جراحی است.
به طور کلی، مبلغ ثابت و مشخصی برای این جراحی وجود ندارد. لیفت لثه در کرج بستگی به موارد متعددی دارد از جمله:
– مقداری از لثه که قرار است جراحی شود.
– تبحر و تخصص دندان پزشک
– اگر روش‌های درمانی و جراحی‌های دیگری هم انجام شود، هزینه افزایش خواهد یافت.
– موارد اقتصادی مانند مکان مطب دندان پزشک و ابزار مورد استفاده که روی تعرفه‌ها تاثیر می‌گذارد.
با در نظر گرفتن تمام موارد فوق، لیفت لثه در کرج می‌تواند در حدود ۳ تا ۶ میلیون تومان هزینه داشته باشد.

همچنین میتوانید هزینه جراحی لثه را نیز در این مقاله بخوانید .
جمع بندی:
جراحی لیفت لثه، با اصلاح طول و تغییر خط لثه، منجر به متوازن شدن طول دندان ها می شود. این عمل جراحی با وجود مزایا و معایبی که برای آن برشمردیم، یکی از عمل های زیبایی است که در اصلاح لبخند افراد تاثیر به سزایی دارد. اگر شما هم متقاضی جراحی لیفت لثه در کرج هستید، بهتر است همین الان برای آن اقدام کنید و از مشاوره ما توسط دکتر متخصص نیکنام جهانفر بهره ببرید .


ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.