متخصص جراحی لثه در کرج (پریودنتیست) دکتر نیکنام جهانفر

متخصص جراحی لثه در کرج (پریودنتیست) دکتر نیکنام جهانفر

متخصص جراحی لثه در کرج (پریودنتیست) دکتر نیکنام جهانفر

پزشک متخصص پریودنتیست در کرج

دکتر متخصص جراحی لثه (پریودنتیست) و ایمپلنت یک دندانپزشک متخصص است که در زمینه جلوگیری ، تشیخص و درمان بیماری های پریودنتال و جراحی ایمپلنت  دندان مهارت دارد .

یکی از اصلی ترین وظایف متخصصان جراحی، ایمپلنت‌های دندان و قراردهی ریشه‌های کاذب هستند.در ادامه مطالب همراه ما باشید تا انواع روش های درمان بیماری لثه ای غیر جراحی و جراحی را بررسی کنیم ؛ همچینین تعیین زمان مراجعه بیمار پریودنتال به متخصص پریودنتیست

متخصص جراحی لثه (پریودنتیست) کیست ؟

پریودنتیست نوعی دندانپزشک است که در درمان بیماری‌های پریودنتال (لثه ای) از طریق جراحی پریودنتال تخصص دارد. آنها عمدتاً با کار بر روی لثه و استخوان حمایت کننده از دندان‌ها سر و کار دارند. از سوی دیگر، دندانپزشک می‌تواند به رفع چندین مشکل دندانی در مورد دندان‌ها و ویژگی های اطراف حفره دهان کمک کند. دندانپزشک‌ها برای کار بر روی لثه یا استخوان آموزش ندیده اند زیرا پیچیده است و به مهارت و تمرین بیشتری نیاز دارد. برای همین اگر قصد جراحی لثه را دارید باید به یک متخصص پریودنتیست که تخصص کافی در این زمینه را دارد مراجعه کنید.همچنین میتوانید برای جراحی ایمپلنت نیز به متخصص ایمپلنتولوژیست مراجعه کنید.

متخصص جراحی لثه (پریودنتیست) کیست ؟

مراحل بیماری پریودنتال

معمولا بیماری لثه شامل دو مرحله جینجیویتی و پریودنتال می باشد. اولین مرحله که نوع خفیف بیماری می باشد جینجیویتی می باشد که علت آن جمع شدن پلاک ها در خط لثه می باشد و سبب به وجود امدن التهاب در لثه خواهد شد. بهترین راه برای جلوگیری از مبتلا شدن به جینجیویتی مسواک زدن و استفاده از نخ دندان می باشد. در صورتی که برای درمان جینجیویتی اقدام نکنید مرحله بعد مبتلا شدن به پریودنتال همان التهاب لثه می باشد که در اثر عفونتبیش از حد در لثه به وجود می آید. پریودنتال که مرحله دوم بیماری لثه می باشد باعث ایجاد آسیب های بیشتری می شود، و باعث می شود استخوان، فیبر های که دندان را در لثه نگه می دارد دچار آسیب های شدیدی شوند.

بیماری های لثه ای معمولا به تدریج پیشروی می کند و به دلیل اینکه بدون درد هستند ممکن است شما اصلا متوجه پیشرفت بیماری نشوید. اما اگر هر تغییری را در لثه خود حس کردید مانند خونریزی، قرمزی، التهاب و… سریعتر به بهترین دکتر متخصص لثه در کرج جهت درمان مراجعه کنید.

چه زمانی به متخصص پریودنتیست در کرج مراجعه کنیم؟

چه زمانی به متخصص پریودنتیست در کرج مراجعه کنیم؟

ممکن است شما تغیراتی را لثه خود حس کنید و متوجه قرمزی و یا آبسه در لثه خود شوید، سعی کنید این موارد را جدی بگیرید و حتما به یک متخصص جراحی لثه مجرب مراجعه کنید تا درمان را به بهترین شکل ممکن برای شما انجام دهد. در صورت مشاهده موارد زیر حتما به متخصص جراح لثه مراجعه کنید:

• آبسه های دندانی
• تحلیل رفتن لثه
• ایجاد خونریزی در لثه
• قرمز و متورم شدن لثه
• احساس طعم بد در دهان
• بوی بد دهان

هنگامی که شما متوجه یکی از موارد بالا شدید باید به بهترین متخصص جراحی لثه در کرج مراجعه کنید، متخصص ابتدا وضعیت لثه شما را بررسی خواهد کرد در صورت لزوم شما باید عکس های رادویگراف دیجیتال تهیه کنید. نحوه انجام جراحی لثه برای افراد بستگی به شدت آسیب دیدگی لثه، میزان عفونت و… بستگی دارد. در صورتی که شما نیاز به جراحی لثه داشته باشید متخصص لثه اقداماتی که باید قبل و بعد جراحی انجام دهید را ارائه می دهد. که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• مواردی که باید رعایت کنید تا مجددا دچار عفونت و اسیب های لثه نشوید.
• مراقبت های بعد از جراحی لثه
• جلساتی که باید مجدد به متخصص بیماری های لثه مراجعه کنید.

مطلب مرتبط : لیفت لثه چیست ؟

روش های غیر جراحی لثه توسط جراح متخصص پریودنتیست

همانطور که قبلا اشاره کردیم در صورت مراجعه به موقع می توان بیماری های لثه را بدون جراحی درمان کرد، این درمان ها را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد:

روش های غیر جراحی لثه توسط جراح متخصص پریودنتیست

اسکیلینگ و روت پلنینگ:

اگر هرچه زودتر برای درمان لثه خود به متخصص جراح لثه کرج مراجعه کنید احتمال اینکه به روش های غیر جراحی لثه را درمان کرد زیاد است. یکی از این روش ها که بسیار هم مشهور است روش اسکیلینگ و روت پلنینگ می باشد. در این روش جرم ها و پلاک های روی لثه برداشته می شود و سموم باکتریای را نیز از ریشه دندان بر می دارند.

درمان بیماری لثه بالیزر

این روش جدید با کمک یک پرتو باریک و البته شدید پاکت های لثه ای را تمیز می کند و مقداری از بافت اسیب دیده را بر می دارد که این کار توسط متخصص لثه با لیزر در کرج انجام میشود .

مطلب پیشنهادی : درمان تحلیل لثه را در این مقاله بخوانید .

روش های جراحی لثه

کاهش عمق پاکت:

هنگامی که شما به بیماری لثه دچار می شوید این بیماری باعث اسیب وارد شدن به بافت و استخوان های که دندان را نگه می دارد. و سبب به وجود امدن فضاهای باز در اطراف دندان ها می شود. متخصص جراحی لثه با کمک یک جراحی جزئی باکتری ها را از پاکت ها خارج می کند.

درمان سطح ریشه

این روش شامل برداشتن دقیق پلاک و جرم از سطح ریشه است. این کار زمانی انجام می‌شود که بیماری لثه به ریشه حمله کرده است و لثه به تمیز کردن و ضد عفونی شدن نیاز دارد.

پیوند لثه

بیماری های لثه ای باعث تخریب و تحلیل رفتن لثه می شود، در نتیجه اگر این بیماری درمان نشود کم کم ریشه های دندان شما نمایان خواهد شد و روی چهره شما بسیار تاثیر گذار است. در این پیوند معمولا از قسمت های دیگر دهان که معمولا کام می باشد بافت لثه را بر میدارند و برای پوشاندن ریشه از ان استفاده می کنند.جراحی پیوند لثه یکی از تخصصی ترین جراحی های پریودنتال میباشد که باید توسط بهترین دکتر پیوند لثه انجام شود تا نتیجه مطلوب را به شما بدهد .

افزایش طول تاج دندان

پریودنتیست‌ها لثه و استخوان را از بالای دندان‌ها جدا می‌کنند تا ظاهر آنها را بلندتر کنند، لبخندی بی نقص ایجاد کنند و بیماری‌ها را درمان کنند. این کار به عنوان افزایش طول تاج دندان شناخته می‌شود.

متخصص جراح لثه

درمان لثه توسط متخصص جراح لثه

در حالی که جرم گیری و صاف کردن ریشه و سایر انواع درمان لثه می‌تواند به درمان موارد خفیف تا متوسط بیماری لثه کمک کند، بیماری پریودنتال پیشرفته تنها با جراحی لثه به طور موثر درمان می‌شود. جراحی پریودنتال می‌تواند به دندانپزشک شما کمک کند تا سلامت و زیبایی دهان و دندان را به لثه های شما بازگرداند. انواع مختلفی از روش‌های جراحی لثه وجود دارند، اما دندانپزشک به شما کمک می‌کند تا بر اساس وضعیت لبخند و نتایج دلخواه‌تان انتخاب کنید که کدام درمان برای شما مناسب است.

 

درمان لثه توسط متخصص جراح لثه

متخصص عفونت لثه

گاهی اوقات، با وجود تمام تلاش خود برای مراقبت از لثه و دندان، مشکلاتی پیش می‌آید که نیاز به اقدامات تخصصی دندانپزشکی دارد. هنگامی که لثه‌های شما عفونی یا آسیب می‌بینند، باید با دکتر متخصص پریودنتیست مشکل خود را مطرح کنید. خوشبختانه، تعداد زیادی از روش‌های مدرن وجود دارد که می‌تواند برای درمان مشکلات لثه شما استفاده شود. بدون درمان، مشکل بدتر می‌شود و خیلی زود منجر به مشکلاتی در دندان‌ها، دهان و استخوان فک شما می‌شود. جراحی لثه در درجه اول برای کمک به بازگرداندن سلامت لثه انجام می‌شود.

متخصص عفونت لثه

بهترین متخصص بیماری های لثه در کرج

هنگامی که ریشه دندان به دلیل عقب نشینی لثه‌ها در معرض دید قرار می‌گیرد، از جراحی پیوند لثه برای ترمیم لثه معیوب استفاده می‌شود که برای جلوگیری از تحلیل بیشتر و همچنین خطر تحلیل استخوان مفید است. پیوند لثه را می‌توان برای پوشاندن ریشه‌های دندان یا به عنوان راهی برای ایجاد بافت لثه در صورت عدم وجود بیش از حد لثه استفاده کرد. در طی این روش، جراح ، بافت لثه را از دهان شما یا از منبع اهداکننده دیگری خارج می‌کند و از بافت لثه برای پوشاندنریشه در معرض دید استفاده می‌کند. پیوند بافت نرم را می‌توان برای یک یا چند دندان برای کاهش حساسیت و حتی خط لثه انجام داد.

برای عمل جراحی لثه لازم است که آمادگی‌های زیر را در نظر داشته باشید:

چند هفته قبل از عمل، ممکن است لازم باشد مصرف برخی داروها مانند آسپرین (بایر، بافرین)، مسکن‌ها و رقیق‌کننده‌های خون را متوقف کنید. اکثر دندانپزشکان توصیه می‌کنند حداقل 24 ساعت قبل از عمل سیگار نکشید یا الکل ننوشید.ممکن است پزشک قبل از عمل به شما آنتی بیوتیک بدهد تا احتمال ابتلا به عفونت را کاهش دهد.
همچنین باید ترتیبی دهید که بعد از اتمام عمل شخصی شما را به خانه ببرد. بیهوشی، آرام بخش یا سایر داروهایی که در طول عمل دریافت می‌کنید ممکن است بر زمان واکنش شما تأثیر بگذارد. یعنی ممکن است بعد از آن رانندگی برای شما ایمن نباشد.
در نهایت از دستورالعمل‌های خاص پزشک خود در مورد نحوه آماده شدن برای جراحی پیروی کنید.

برای دیدن معرفی دکتر نیکنام جهانفر متخصص جراحی لثه و ایمپلنت در کرج روی ویدیو زیر کلیک کنید .


ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.