هزینه جراحی لثه در کرج (قیمت انواع جراحی لثه)دکتر نیکنام جهانفر

هزینه جراحی لثه در کرج (قیمت انواع جراحی لثه)دکتر نیکنام جهانفر

هزینه جراحی لثه در کرج (قیمت انواع جراحی لثه)دکتر نیکنام جهانفر

هزینه جراحی لثه در سال 1401 چقدر است؟ ایا می توان هزینه جراحی لثه را با بیمه پرداخت کرد؟ آیا امکان پرداخت قسطی جراحی بیمه ممکن است؟ چه عوامل بر روی هزینه جراحی لثه تاثیر گذار است؟ انجام جراحی لثه ممکن است دلایل مختلفی باشد، گاه به دلیل درمان لثه و گاها به دلیل کاشت ایمپلنت. در هر صورت هزینه جراحی لثه برای همه یکسان نیست و بهترین راه برای اطلاع از قیمت دقیق جراحی لثه این است که به متخصص جراحی لثه مراجعه کنید و معاینات لازم را انجام دهید. برای پاسخ به سوال های خود در زمینه پرداخت هزینه جراحی لثه با ما در این مطلب همراه باشید.

هزینه جراحی لثه در کرج

جراحی لثه فرآیندی با هدف درمان برخی از بیماری‌های لثه مانند التهاب و عقب نشینی لثه است و توسط متخصص جراحی لثه (پریودنتیست در کرج) انجام میشود که در این مقاله با انواع جراحی‌های لثه و مراحل عمل آن آشنا می شویم.
هنگامی که برای مدت طولانی از مراجعه به متخصص لثه خودداری می کنید، بیماری لثه درمان نشده می تواند باعث ایجاد بیماری پیشرفته لثه شود که نیاز به جراحی دارد. این نوع جراحی به عنوان جراحی پریودنتال شناخته می شود و هدف آن زیباسازی لثه و درمان بیماری های لثه و لثه است.

هرگونه آسیب ناشی از:

• رشد مجدد استخوان ها و بافت های آسیب دیده
• جلوگیری از ریزش دندان
• کاهش فاصله لثه بین دندان ها که به مثلث سیاه معروف است
• تغییر شکل استخوان فک برای کاهش خطر رشد باکتری در ترک های استخوانی
• باکتری و عفونت را از بین ببرید

برخی از بیماری ‌ای لثه مانند التهاب لثه و پریودنتیت ممکن است در یکی از مراحل خود نیاز به درمان جراحی لثه داشته باشند و در برخی موارد نیز برای اصلاح موقعیت آن نیاز به جراحی پلاستیک لثه است. درمان موثر زیر نظر متخصص لثه می‌تواند وضعیت را معکوس کند و لثه‌های سالمی داشته باشد.
پریودنتیت شکل جدی تری از بیماری لثه است که در آن التهاب لثه بدتر می‌شود و پیشرفت می‌کند و باعث ایجاد التهابی می‌شود که استخوان و بافت را از بین می‌برد. در طی این فرآیند التهابی، لثه‌های ملتهب شروع به جدا شدن از دندان‌ها می‌کنند و باعث ایجاد حفره‌هایی به نام پاکت می‌شوند که به نوبه خود باکتری‌ها را به دام می‌اندازند و منجر به عفونت می‌شوند، در نتیجه، از دست دادن دندان و آسیب استخوان رخ می‌دهد.در ادامه هزینه انواع جراحی لثه را بررسی کرده ایم :

 

َنام جراحی قیمت جراحی
جراحی فلپ پریودنتال ( هر ناحیه ) 5/000/000
جراحی افزایش طول تاج (cl) درمانی (هر واحد) 5/000/000
جراحی افزایش طول تاج (cl) زیبایی (هر واحد) 1/500/000
روت کاور ( root cover ) 5/000/000
روت کاور دندان کناری 2/500/000
روت کاور مرحله دوم 3/000/000
جراحی سینوس لیفت باز 12/000/000
جراحی سینوس لیفت بسته 4/000/000
جراحی اکسپوژر 5/000/000

 

عوامل تاثیر گذار در هزینه جراحی لثه

مشکلات لثه ممکن است برای بیشتر افراد اتفاق افتاده باشد، مبتلا شدن به بیماری های لثه ای دلایل مختلفی دارد اما رایج ترین دلیل ان عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد. بیماری های لثه چند مرحله دارد در صورتی که متوجه علائمی مانند قرمزی لثه، خونریزی لثه، ورم و…بهتر است به متخصص جراحی لثه مراجعه کنید. چراکه هرچه سریعتر برای درمان اقدام کنید ممکن است با روش های غیر جراحی لثه را درمان کرد، در غیر اینصورت باید جراحی لثه انجام دهید.

بهترین راه برای مشخص شدن هزینه جراحی لثه این است که حتما به متخصص جراحی لثه مراجعه کنید تا با بررسی وضعیت لثه شما هزینه نهایی را اعلام کند. هزینه جراحی لثه به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه به چند مورد از انها اشاره خواهیم کرد:

  • نوع بیماری لثه ای که مبتلا شده اید
  • شدت بیماری
  • روش درمان بیماری لثه ای(جراحی، غیر جراحی)
  • نوع جراحی
  • احتیاج به پاک سازی و یا برداشت بافت های مرده
  • استفاده از ونیر جهت ترمیم لثه
  • و…

هزینه جراحی لثه

عوامل تاثیر گذار بر هزینه جراحی لثه کدام است ؟

هزینه جراحی لثه با در نظر گرفتن وضعیت لثه تعیین می شود، به همین دلیل هزینه جراحی لثه ممکن است برای همه افراد یکسان نباشد چراکه در هر بیمار شدت بیماری، نوع بیماری و… متفاوت است. چراکه میزان و شدت بیماری شما تعیین کننده این است که متخصص جراحی لثه از چه روشی برای درمان شما استفاده کند. هرچقدر درمان پیچیده تر باشد هزینه درمان شما بیشتر خواهد شد. در ادامه چند مورد که بر هزینه جراحی لثه تاثیر گذار است را معرفی خواهیم کرد:

  • شدت و نوع بیماری لثه

شدت و نوع بیماری یکی از عواملی است که در تعیین هزینه جراحی بسیار تاثیر گذار است، اگر در ابتدای بیماری لثه به متخصص جراحی لثه مراجعه کنید ممکن است بدون نیاز به جراحی بتوان بیماری را درمان کرد. اما با پیشرفت بیماری ممکن است نیاز به جراحی لثه داشته باشید که هزینه بیشتری را شامل می شود.

  • هدف انجام جراحی لثه

هدف از انجام جراحی نیز باعث تعیین قیمت جراحی لثه خواهد شد. جراحی لثه فقط برای درمان بیماری استفاده نمی شود و ممکن است در بعضی مواقع برای ترمیم دندان ها با ایمپلنت بخواهید جراحی لثه انجام دهید و یا به دلیل تحلیل لثه، برای انجام این دو روش متخصص باید از روش های متفاوت استفاه کند و به همین دلیل هزینه آنها متفاوت است.

  • نوع جراحی انجام شده

نوع جراحی مهمترین عامل تاثیر گذار در هزینه است، چراکه روش های جراحی لثه با توجه به نوع بیماری شما انتخاب شده و هر کدام از روش های جراحی لثه تجهیزات، زمان، هزینه و… مربوط به خود را دارند. گاهی اوقات متخصص جراحی لثه تشخیص می دهد که روش جراحی لثه باید با لیزر انجام شود که در صورت استفاده از این روش هزینه بیشتری را باید پرداخت کنید.

هزینه جراحی لثه با بیمه

شاید متوجه هزینه های زیاد دندانپزشکی شده باشید البته که انجام درمان های دندانپزشکی واجب است و نمی توان انجام درمان های دندانپزشکی را پشت گوش انداخت. بسیاری ازافراد با شنیدن هزینه های دندانپزشکی از انجام درمان منصرف می شوند و در نهایت بیماری لثه ای، عفونت، پوسیدگی دندان و… بیشتر می شود. به همین دلیل یکی از راه های که در پرداخت هزینه های دندانپزشکی به شما کمک می کند استفاده از بیمه است. اگر کلینیک دندانپزشکی که درمان خود را در آن شروع کرده اید با بیمه تکمیلی، سامان و… طرف قرار داد است می توانید هزینه درمان را با کمک بیمه پرداخت کنید. البته باید اشاره کنیم که ممکن است بعضی از کلینیک های دندانپزشکی با بیمه طرف قرارداد نباشند.

هزینه جراحی لثه در سال 1401

طبیعتا با گذشت هر سال هزینه های درمانی بیشتر می شود و دندانپزشکی هم از این قضیه مستثنی نیست. در دندانپزشکی و حتی جراحی لثه چراکه متخصص باید وسایل و تجهیزات درمان را فراهم کند. البته با شروع سال جدید دولت هزینه های سال جاری را به شما ارائه می دهد. افزایش هزینه دندانپزشکی در روش های تاثیر ندارد که نیازی به کالا های وارداتی ندارد. برای مطلع شدن از قیمت های جدید می توانید به سایت متخصص مراجعه کنید و یا بهترین راه این است که به کلینیک موردنظر مراجعه کنید و پس از معاینات لازم هزینه درمان شما مشخص خواهد شد.

برای مشاهده هزینه جراحی ایمپلنت یک روزه میتوانید این مطلب رو بخوانید.

هزینه جراحی لثه برای ایمپلنت

یکی از اهداف جراحی لثه انجام ایمپلنت دندان می باشد، برای مثال دلایلی که از جراحی لثه برای ایمپلنت استفاده می کنند این است که: با جراحی لثه می توان بافت های بیمار و باکتری های درون بافت لثه را حذف و درمان کرد، می توان با کمک جراحی لثه برای ایمپلنت بافت های استخوان را تقویت و یا ترمیم کرد، همچنین می توان با کمک جراحی لثه پیوند لثه انجام داد. ممکن است قبل از انجام ایمپلنت دندان متخصص متوجه شود که باید ابتدا بافت های استخوان را تقویت کرد به همین دلیل از جراحی لثه استفاده می کند.

همانطور که قبلا اشاره کردیم مواردی هستند که روی هزینه جراحی لثه تاثیر گذار هستند، حال افرادی که قصد انجام ایمپلنت دندان را دارند باید توسط متخصص ایمپلنت معاینه شوند، در این جلسات مشخص می شود ایا لثه شما امادگی کاشت دندان را دارد؟ ایا لثه شما تحلیل نرفته؟ در این صورت اگر لثه شما تحلیل رفته باشد متخصص باید ابتدا لثه شما را جراحی کند. در این صورت شما علاوه بر پرداخت هزین های ایمپلنت باید هزینه های اضافه تری را نیز بپردازید.

برای مشاهده ایمپلنت قیمت مناسب در کرج میتوانید این مقاله را بخوانید .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.